Onze interactiecoaches helpen je graag

Hoe stel je mensen écht centraal? En hoe richt je je communicatie en dienstverlening in vanuit de leefwereld en behoeften van mensen? Misschien weet je niet hoe je moet beginnen. Of ben je al begonnen, maar weet je even niet hoe je verder moet. De interactiecoaches kunnen je verder helpen. Zij laten zien hoe je de leefwereld van mensen naar binnen kunt halen. En hoe je knelpunten oplost in het contact dat mensen met jouw organisatie hebben.

Coaching voor en door de overheid

Interactiecoaches werken, net als jij, als ambtenaar bij een gemeente, provincie, ministerie, uitvoeringsorganisatie of waterschap. Het zijn ervaren adviseurs die allemaal hun eigen specifieke kennis en ervaring meebrengen – denk aan communicatie, dienstverlening, onderzoek of online. Maar het allerbelangrijkste is dat ze in hun manier van denken én in hun aanpak altijd mensen centraal stellen.

Wat kan een interactiecoach voor je doen?

Interactiecoaches brengen een frisse blik. Ze helpen je op een nieuwe manier te kijken naar een bestaand vraagstuk. En ze gaan, samen met jou en je organisatie, op zoek naar knelpunten die je niet eerder waren opgevallen. Elke coach is tenminste 24 uur beschikbaar voor jouw projectteam. In overleg kunnen die uren in een korte periode van een paar weken worden besteed, maar ook verdeeld over een langere periode.

Hoe werkt het in de praktijk?

De inzet van een interactiecoach is kosteloos, maar niet vrijblijvend. Daarom kijken we tijdens een intakegesprek wat een interactiecoach voor jouw organisatie kan betekenen, en beoordelen we aanvragen op een aantal punten:

  • Jouw organisatie wil mensen écht centraal zetten.
  • Jouw organisatie is bereid om onderzoek te doen onder de mensen die het betreft.
  • Jouw organisatie is bereid om kritisch naar de eigen processen te kijken.
  • Het gaat om zichtbare en merkbare verbeteringen.
  • Management steunt (financieel en in capaciteit) het onderzoek en het verbeterproces.
  • Jouw organisatie wil kennis en resultaten delen, om andere organisaties te inspireren.

De samenwerking met een coach is altijd gebaseerd op een open samenwerking. De coach helpt om de belangrijkste problemen in de communicatie en/of dienstverlening vast te stellen. Maar het uitgangspunt is dat jouw team zelf – met de hulp van de coach – de vraagstukken oplost.

Meer weten of interesse om zelf als interactiecoach aan de slag te gaan? Neem contact op met Marcello Noto, Projectmanager Interactiecoaches via m.noto@minaz.nl of 06 – 119040 58