Waarom mensen centraal?

Uit onderzoek blijkt dat mensen een overheid wensen die begrijpt wat hen raakt en hiermee rekening houdt in communicatie en dienstverlening. Overheidscommunicatie en dienstverlening moet relevant zijn qua timing en inhoud. Wanneer je mensen centraal stelt, ken je hun leefwereld en zorg je dat contacten met overheidsorganisaties zonder zorgen verlopen. 

Wat hebben mensen hieraan?

We willen mensen centraal stellen in communicatie en dienstverlening van de overheid zodat:

  • mensen zich goed geholpen voelen als zij contact zoeken met de overheid;
  • zij weten wat zij zelf moeten doen;
  • hun contact met de overheid zonder zorgen verloopt;
  • zij meer inzicht in en meer overzicht hebben over hun zaken met de overheid;
  • de informatie die zij zoeken of ontvangen voor hen relevant is, qua timing, inhoud en/of vorm;
  • de overheid hen als mens ziet en rekening houdt met hun leefwereld.

Mensen centraal in communicatie en dienstverlening

Het programma Mens Centraal helpt overheden bij het centraal stellen van mensen in hun communicatie en dienstverlening. Lees meer over het doel en de werkwijze van het programma.