Werkwijze en betrokken organisaties

Onderzoek zal plaatsvinden volgens de methodiek van Aanpak Levensgebeurtenissen. Daarbij wordt gewerkt conform de werkwijze klantreizen van KVK. Het onderzoek wordt begeleid door een werkgroep waarin zowel overheden als vertegenwoordigers van het werkveld betrokken zijn.

Samenwerken aan oplossingen voor stoppende ondernemers

De betrokken organisaties werken samen volgens de klantreismethodiek. Die methodiek brengt het ervaringsproces van de klantgroep in kaart, via een eenvoudige weergave van de stappen die een bepaalde klantgroep zet rondom een bepaalde (levens)gebeurtenis. Het geeft ook de context en de emotie van de klant weer. Een werkgroep is samengesteld vanuit de betrokken overheidsinstanties. Deze groep zal, onder begeleiding van het Levensgebeurtenissen team van KVK, in opeenvolgende iteraties de klantreis in beeld brengen.

Betrokken organisaties

  • Belastingdienst
  • Kamer van Koophandel (KVK)
  • Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)
  • Ondernemersplein.nl (DOP)
  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Contact

Vragen over deze Levensgebeurtenis? Neem dan contact op met het Levensgebeurtenissen team van KVK via levensgebeurtenissen@kvk.nl.